tjuvlyssnat

Två tjejer ~15 sitter och väntar på bussen. De ska ställa en fråga till ett 118-nummer där man får svar på frågor.
Tjej 1: Men är inte det typ fett dyrt?
Tjej 2: Alltså jag vet inte, jag tror att första sms:et är gratis.
Tjej 1: Okej men vi sms:ar och frågar först då.
Efter en liten stund får de svar.
Tjej 1: Ja men va bra, det första sms:et är gratis
Tjej 2: Ah fett najs, då kan vi ju ställa frågan.

Två tjejer ~16 sitter och diskuterar i väntan på bussen.
Tjej 1: De tvingar oss att skriva notiser i skolan! På svenskan!
Tjej 2: Jaha… Vadå då?
Tjej 1: Sånt kan de ju ta på musiken! Jag kan ingenting om noter!

01.30 lördag natt. Ett gäng överförfriskade killar ∼22 kliver på tunnelbanan under skrik och skrän. Efter en liten stund hojtar den ena killen till den mest berusade killen.
Kille 1: Öh! Marcus! Om en brud kommer fram till dig på krogen och frågar om du ska hänga med henne på toaletten och du svarar "nej, jag är inte pissnödig" är man inte dum i huvudet då?
Kille 2: Men lägg av då! Det är fan inge roligt längre!

Två tjejer ∼18 går på löpband och pratar.
Tjej 1: Inatt drömde jag att jag fyllde 18, men inte en jävel skrev grattis till mig på Facebook så jag tog självmord.

En äldre dam har med sig en begagnad bläckpatron och ska köpa en ny likadan.

Damen: Ja, det är ju faktiskt väldigt dåligt! Den här har redan tagit slut, men det står faktiskt på förpackningen att den ska räcka till november 2011!

En tjej ~20 ska förklara för sin pojkvän ~20 om en incident på krogen några helger tidigare.
Tjejen: Tjejerna var fett aggressiva och knäade oss med sina armbågar.
Killen (tittar frågande på sin flickvän): Knäade oss med sina armbågar?
Tjejen (irriterat): Vadå?! Vad ska jag säga då?! Att de armbågade oss?!

En man ~55 läser högt ur en tidning för sin fru ~50.
Mannen: Kvinnor använder 30 000 ord per dag medan män använder 15 000.
Kvinnan: Anledningen måste vara att vi kvinnor måste upprepa allting för män.
Mannen: Va?


Kommentarer
Postat av: vonsan

de var bra

2011-02-03 @ 09:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0