Ingen märker skillnaden

Det var en liten flicka som en dag i sköna maj,
Skulle gå och hämta vatten men hon var lite skrajj.
Hade hört dom vuxna tala om en som bodde nere i ån,
Hon ville inte gå men hon vågade inte säga ifrån.

Då möter hon en herre på en häst med yvig man
Han säger:
- Jag är kungens man så jag tar vad jag vill ha
och du är alltför vacker för att inte ha någon man
följ med mig in i skogen skall jag visa vad jag kan.


Tid att bryta upp, dags att ta ett kliv
packa väskan, ge sig av mot ett eget liv


Men vad är det då som gör att jag är kvar
fast jag har sagt jag ska gå, åh åh
Kan det va kärlek, åh åh
Kan det va så, åh åh
Att jag nog älskar dig ändå





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0